بخش های مختلف دستگاه قهوه ساز

مخزن آب+توری+قوری = قهوه ساز

 

مخزن آب:

در این قسمت آبی که نیاز است هم نشین قهوه باشد ریخته می‌شود که برای تهیه قهوه، دمای آن افزایش خواهد یافت.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی پروفایل

مخزن قهوه:

حالت قیف مانند که توری معمولا پلاستکی یا فلزی دارد و برای جداسازی پودر قهوه از نوشیدنی است. البته عده ای از فیلتر کاغذی نیز استفاده می کنند. این فیلترها یکبار مصرف اند، ممکن است به دلیل طعم کاغذی آن مورد پسند عام مردم نباشد اما می توانید با یک راه کار ساده بوی کاغذ را از بین ببرید به این ترتیب که:

قبل از اضافه کردن پودر قهوه به فیلتر کاغذی، بگذارید کمی آب داغ از فیلتر عبور کند این کار بوی کاغذ را از بین می برد و در پایان این آب را دور بریزید. همچنین می‌توانید از این آب برای گرم کردن قوری یا فنجان استفاده کنید

 

 

قوری:

نوشیدنی نهایی در این قوری جمع آوری می شود.

البته جریان قهوه سازها به همین جا ختم نمی‌شود، سازندگان خوش ذوق قابلیت‌های فراوانی را بر روی این دستگاه‌ها سوار می‌کنند که قهوه نوشی و تهیه آن را آسان تر و لذت بخش‌تر می‌کند. مثلا برخی قهوه سازها دارای صفحه گرم کن برای گرم نگهداشتن قهوه تا ساعاتی هستند، برخی دیگر نمایشگر، آسیاب قهوه، سینی چکه گیر، تنظیم حجم و غلظت دم‌آوری، قابلیت برنامه ریزی، سختی گیر جرم گیر آب و خیلی قابلیت های دیگری دارند.

ظاهر دستگاه قهوه ساز:

تنوع این دستگاه در طراحی بسیار گسترده است، اگر به بازار بروید متوجه ذوق و خلاقیت طراحان این قهوه‌ساز اتوماتیک خواهید شد. اما ساز و کار همه این دستگا‌ ها یکسان است. این گونه که آب داغ، توسط پمپ دستگاه، بر روی پودر قهوه ریخته می شود.

 

معمولی ها و حرفه ای ها در کنار هم!

اما اگر به نوع دیگری از این قهوه ساز اشاره کنیم گزینه اسپرسو روی میز خواهد آمد، یعنی دستگاهی که هم به شما قهوه فیلتری می دهد هم اسپرسو، اما معمولا کمتر این دستگاه توسط متخصصان توصیه می‌شود.