چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟

چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟

شاید شما هم در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی متوجه شده اید که بدنه آن برق درد و شما این برق گرفتگی را احساس کرده اید. چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟ از آنجایی که لباسشویی با آب و برق کار می‌کند بسیار مراقب باشید و این اتصال را برطرف کنید؛ چرا که این برق داشتن بردنه لباسشویی میتواند سانحه ساز گردد. در این مقاله نکاتی ذکر شده که با کمک آن میتواند اتصال بدنه را رفع کنید.

برطرف کردن اتصال در بدنه لباسشویی

قبل از بررسی چیزی از زیر برای ماشین لباسشویی خود؛ اطمینان حاصل کنید که دو خروجی برق را خاموش کنید؛ و سپس اقدام:

1- همانطور که می دانید، آب می تواند از ماشین لباسشویی اجرا شود؛ و این نشت می تواند منجر به سردرگمی آب و برق شود؛ و در نتیجه، برق وارد بدن ماشین لباسشویی می شود؛ بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بخش هایی از ماشین لباسشویی نشت نمی کنند.

2- نصب ماشین لباسشویی نوع بزرگ است؛ این به این معنی است که باید به لوله فاضلاب یا ستون آهن خانه متصل شود؛ اگر سیمها به لوله آب متصل شوند، خطر ورود به بدن ماشین لباسشویی وجود دارد.

3- اتصالات ماشین لباسشویی را بررسی کنید سیمهای آسیب دیده یا حذف می شوند؛ یا حتی یک سوختگی کوچک در سیم ها می تواند دلیل دیگری برای ورود جریان در ماشین لباسشویی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از هر نوع برند لباسشویی که استفاده می‌کنید راهنمای فارسی استفاده از لباسشویی بلومبرگ توییتر آی پی امداد را بخوانید.

4- اطمینان حاصل کنید که سلامت سوکت را بررسی کنید و همچنین دو سوکت الکتریکی ماشین لباسشویی را بررسی کنید. یکی از این دو می تواند معیوب باشد؛ به عنوان مثال، بوی آفتاب سوختگی و دو سوکت نشانه ای است که شکسته شده است؛ به یاد داشته باشید که حتی زنگ زدن دو شاخه ماشین لباسشویی می تواند باعث ایجاد برق برای نفوذ به ماشین لباسشویی شود؛ سلامت سوکت را با یک سنج فاز بررسی کنید.

5- عامل دیگری که منجر به ورود جریان در ماشین لباسشویی می شود این است که ماشین لباسشویی نیم سوزش یا به بدن متصل است؛ گاهی اوقات، با توجه به شکستن موتور، جریان می تواند بدن ماشین لباسشویی را وارد کند.

لطفا توجه داشته باشید که به هیچ وجه بدن را بعد از بررسی تمام اشیاء لمس کنید و ماشین لباسشویی را برای شستشوی قدرت به یاد بیاورید؛ اما با کمک یک متر فاز؛ آیا جریان در بدن ماشین لباسشویی وجود دارد یا نه؛ از آنجا که مشکل ممکن است حل شود. نحوه عیب یابی و رفع ایراد ماشین لباسشویی توییتر آی پی امداد را برای انجام تمامی مراحل بخوانید.

راهکارهای مواجه با خطر برق ماشین لباسشویی

به خاطر داشته باشید که در صورت برق گرفتگی یا برق گرفتگی، در وهله اول ماشین لباسشویی را خاموش کنید تا از خطرات بعدی مانند قطعی جدی یا کامل برق و حتی آتش سوزی، گاهی به دلیل قطع برق جلوگیری کنید. از بین رفتن قطعات ماشین لباسشویی اتصال به بدنه، اتصال و در نهایت احتمال آتش سوزی افزایش می یابد، بنابراین پس از خارج کردن دوشاخه ماشین لباسشویی از پریز، درب سیم اصلی و محل اتصال ماشین لباسشویی خود را نیز از نظر ایمنی بررسی کنید. از قرار بودن پریز و سیم کشی برق را بررسی کنید.