رکود بر بازار لوازم خانگی حکمفرماست

رکود بر بازار لوازم خانگی حکمفرماست

امیری، توزیع‌کننده کالای خانگی استان تهران، البرز و حومه درخصوص وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: بازار لوازم خانگی در ماه‌های اخیر ثبات داشته و شاهد افت قیمت محصولات خانگی به دلیل کمبود نقدینگی در جامعه هستیم.

هزینه تعمیرات مایکروفر فلر

وی افزود: در دو ماه گذشته کارخانجات تولید لوازم خانگی قیمت‌های خود را افزایش نداده‌اند، این در حالی است که کمبود کالا و نبودن مشتری به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در بازار لوازم خانگی موج می‌زند و روی هم رفته با رکود مطلقی روبه‌رو هستیم، به‌طوری که بنده از سال 57 تاکنون فروشنده محصولات خانگی هستم و این رکود بر بازار لوازم خانگی در 40 سال اخیر بی‌سابقه است.

این فروشنده لوازم خانگی اظهار کرد: هر کالایی نسبت به قیمت اولیه از سال 97 تا اردیبهشت‌ماه سال جاری خود چهار برابر افزایش قیمت داشت ولی در دو ماه گذشته، کاهش و رکود در بازار لوازم خانگی را می‌توان مشاهده کرد؛ نه این‌که کارخانه‌ها قیمت لوازم خانگی را ارزان کنند بلکه فروشندگان کالاهای خود را به قیمت در کارخانه یا با ضرردهی به دلیل نبود نقدینگی به‌دست مشتری می‌رسانند.

امیری افزود: البته بازار لوازم خانگی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم کشش افزایش قیمت بیشتر نداشته و به همین دلیل شاهد ارزان شدن این کالاها در چند ماه اخیر هستیم.

پرنده پر نمی‌زند

فؤاد نیکرو، مدیر فروش لوازم خانگی یک برند خارجی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: در سال گذشته با افزایش 30 درصدی قیمت محصولات خانگی روبه‌رو بودیم و از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت نیز لوازم خانگی 5 درصد گران شده بود ولی با این حال بازار رونق داشت و مردم وسایل ضروری خود را تأمین می‌کردند.