نکات خرید ماکرویوو

امروزه ماکروویو یکی از وسایل برقی کاربردی در آشپزخانه است که برای پخت سریع غذا ، یخ زدایی ، پخت کیک و … از آن استفاده می شود. ما در این راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار تلاش در معرفی انواع فر برای راحتی در خرید شما داریم. ماکروویوها با تبدیل انرژی الکتریکی به امواج ماکروویو و تاباندن این امواج به غذا ، کار پخت را انجام می دهند . تعدادی از فواید استفاده از ماکروویو به شرح زیر است:

پخت سریع غذا

حفظ ارزش غذایی

آشپزخانه خنک تر

ایمنی و نظافت بیشتر آشپزخانه

 

عیب یابی توسط تعمیرکار نمایندگی تعمیرات مایکروفر شارپ

 

یکی از نکات مهم پیش از خرید ماکروویو مکان مورد نظر این دستگاه در فضای آشپزخانه است. از این رو ماکروویو ها با توجه به محل نصب به سه دسته تقسیم می شوند:

مایکروویو رومیزی

ماکروویو بالا اجاقی

ماکروویو توکار

ماکروویو توکار

ماکروویوهای توکار از انواع نسبتا جدید به حساب می آیند که مهم ترین ویژگی آنها عدم اشغال فضای روی پیشخوان یا کابینت ها است. البته باید این نکته را در نظر داشت که در صورت استفاده از این ماکروویو ها ، باید آمادگی مراحل نصب و عدم امکان جا به جایی آن را داشته باشید. ماکروویو های توکار عموما نسبت به انواع دیگر گران تر هستند و شما می بایست در راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار به آن دقت نمایید.

مواردی که باید در خرید ماکروویو توکار در نظر بگیرید به شرح زیر است:

اندازه

یکی از موارد مهم در خرید ماکروویو پیدا کردن ماکروویوی با اندازه متناسب با نیاز پخت و پز و فضایی که در آشپزخانه در اختیار دارید است. پس قبل از خرید ماکروویو ابتدا ارتفاع ، عرض و عمق فضایی که قصد دارید ماکروویو را در آن قرار دهید اندازه گیری کنید. در انجام این کار حتما از کابینت کار مشورت بگیرید. در واقع مهم ترین مورد در راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار همین مورد است.

توان

توان یک ماکروویو که واحد اندازه گیری آن وات می باشد ، در واقع نشان دهنده قدرت آن است. به این معنا که هر چه توان ماکروویو شما بیشتر باشد ، غذای شما سریع تر و یکنواخت تر پخته خواهد شد. معمولا ماکروویو ها توان بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات را دارند. هر چه توان ماکروویو بیشتر باشد به همان نسبت قیمت آن هم افزایش می یابد. البته باید در نظر داشت هر چه توان ماکروویو بیشتر باشد مصرف برق آن هم بیشتر است.

ویژگی های خاص هر ماکروویو در راستای راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار

کانوکشن: برخی ماکروویو ها در قسمت پشتی محفظه دارای فن هستند. این فن باعث می شود تا گرمای تولید شده در داخل محفظه به گردش درآید تا غذا به صورت یکنواخت پخته شود ، این ویژگی بخصوص در پخت کیک لازم است.

فناوری اینورتر : یکی دیگر از قابلیت هایی که در برخی ماکروویوها موجود است فناوری اینورتر است. با این فناوری شما می توانید با هر میزان از توان دستگاه برای پخت غذا اقدام نمایید. این حالت باعث می شود که هزینه ها کمتر شده و پخت غذا سریعتر شود. این مورد را در راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار مد نظر بگیرید.

پخت خودکار با تنظیمات پیش فرض: این قابلیت در ماکروویو ها موجب می شود تا شما وزن غذا را به دستگاه بدهید تا به صورت خودکار دما و زمان پخت آن را به شما بدهد.این برنامه های پیش فرض برای درست کردن انواع غذاهای خوشمزه وجود دارد. گران ترین مدل ها دارای صد برنامه پیش فرض می باشند.